Japon oyun devleri, blockchain projesi Oasys’in bir yöneticisine göre kendilerini blockchain oyunların ana akımda yaygınlık kazanmasına hazırlıyorlar ve kripto ve NFT karşıtı oyuncuların etkisinde kalmayacaklar.
Geçtiğimiz hafta düzenlenen 2022 Tokyo Oyunları Gösterisi’nde Cointelegraph’a konuşan Ryo Matsubara, projenin Bandai Namco, Sega ve Square Enix gibi büyük ortaklarının yalnızca kripto trenine atlamakla kalmayıp, blockchain tabanlı oyunlarda uzun vadeli vizyon görüdüklerini söyledi.
“Blockchain ile ilgili yönetim düzeyinde ortak bir vizyonumuz var. Bu politikayı değiştirmek istemiyorlar. Blockchain’in gelecekte kazanacağı yaygınlığı gerçekten anlıyorlar. Yalnızca geliri düşünmüyorlar, oyun sektörünün geleceğinin bir sonraki dönemini de inşa etmek istiyorlar.”
Bandai Namco, Tekken ve Pac-Man gibi sevilen oyunları piyasaya sürdü. Sega’nın en ünlü oyunu olarak genellikle Kirpi Sonic gösterilirken, Square Enix ise Final Fantasy serisinin geliştiricisidir.
Bu şirketlerin mevcut oyunlarına blockchain teknolojisini entegre etmeyi planlayıp planlamadıkları sorulan Matsubara, bunun yerine ilk olarak blockchain tabanlı yeni oyunlar üretmeyi düşündüklerini söyledi.
Matsubara’ya göre bu tamamen yeni bir oyun modeli olduğu için, bu büyük şirketlerin geleneksel oyunlarda blockchain entegrasyonu yapmadan önce modelin daha da gelişmesi gerekiyor.
Matsubara, “Bu model sabitleştirildiğinde ve daha sürdürülebilir ve başarılı olduğunda, o zaman uygulanmaya başlayacak,” diye belirtti.
Blockchain oyunculuğunda iyileştirilmesi gereken şeyler de sorulan Matsubara, çoğu projenin oyun içi token’ların fiyatını fazla dayalı olmasının, şimdiye kadar görülen “büyük bir sorun” olduğunu belirtti. Dolayısıyla oyunun kendisinden çok spekülasyona talep gösteriliyor.